Måndag den 20 februari 2012

Om man kunde tävla i njutning skulle jag och Fröken finemang garanterat ha en chans att ta hem segern. Vi är oerhört bra på att njuta! Och vad kan man annars göra, när man får betalt för att vara hemma och ta hand om en liten godmodig gris, har en fungerande kropp som älskar att äta, världens bästa familj (stor som liten) och egentligen inte har något som helst att klaga på?
Vi tog en paus, dottern och jag. Lämnade lärdomsstaden för 12 fina dagar i Småland. Himmel, vad vi njöt. Där också. Vi umgicks med katterna, mormor och morfar, granntjejen Ella som är frökens idol, besökte Öland, bakade semlor, var i simhellen två gånger (succé!), åkte pulka och träffade folk. Underbart! Det känns så himla lyxigt att bara kunna ge sig iväg sådär. Men skamligt långt till alla fina är det. Skamligt långt.
Sedan sist har storfamiljen utökats med en liten kusin med namnet Freja. Fröken är därmed inte yngst i familjen längre. Underbart, förstås. Jag grät en skvätt när jag fick beskedet. Det är ju fantastiskt!
Denna vecka har inletts med besök på Pumpen. Det var så längesedan vi var där att fröken knappt kände igen sig, men det släppte snart och hon åkte rutschkana för glatta livet. Själv. Oerhört mallig var hon.
Imorgon är det en dag som sannerligen borde firas med flaggdag, nämligen fettisdagen. MINST två semlor ska jag trycka i mig, därför har jag tränat lite extra på Friskis ikväll.
Fröken i högform i afton. Jeansen kommer från Ullared och tröjan från Polarn och pyrets POJKKKOLLEKTION, märk väl. Jag måste ha missat något vitalt i föräldrarollen, som inte tänkte på att det var från POJKKOLLEKTIONEN reatröjan kom från. Jefla trams.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0