Onsdag den 22 februari 2012

Åh, det är inte varje år som två höjdardagar hamnar i direkt anslutning till varandra. Igår fettisdag, idag BOK-REA! Fröken finemang och jag var på plats tidigt på Akademibokhandeln idag. Exakt hur populärt det var med en stor vagn mitt bland staplarna, förtäljde inte historien, men antalet KUNDVAGNAR inne i butiken förvånade mig faktiskt. Jag har ju som bekant inte så mycket pengar att rumla för, och böcker har hushållet till förbannelse, men två titlar, en av Leif G W Persson och en av Jens Laapidus blev det. Vi gick en tur i köpcentrat också, och på hemvägen tänkte jag att vi skulle ta en tur förbi 4H. Fröken var mycket skeptisk till djuren när vi var där i helgen, så jag tyckte att det skulle vara bra om det inte tog så lång tid till nästa gång.
Det var dår det hände. Fröken började gnälla väldiga, och jag fattade inte varför - hon var lagom varm, nysoven efter en extra tupplur och fortfarande frukostmätt. Snart kom dock svaret i form av en lagom mysig kaskadspya, över frökens nya jacka, fleece, filten i vagnen och åkpåsen. även min jacka fick sig en släng av sörjan. Kul. Och jag som sa igår till J, att Gud vad skönt att K sluppit magsjukan iallafall. Tji fick jag. Själv har jag nästan aldrig varit magsjuk, tack och lov, och hoppas på att klara mig även denna gång. Hemmet blev iallafall städat och spritat, och napparna är kokade i två vatten, så nu kan man bara hoppas på att det inte blir värre. Fröken är trött och blek, men verkar ändå inte må superdåligt. Måtte det stanna där!
Som sammanfattning kan jag säga att handspriten idag är min bäste vän, och att jag ber till Gud om att det ska finnas någon ledig tid i tvättstugan ikväll. Idag, om inte annars, behöver jag en tvättmaskin...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0