Fredag den 27 januari 2012

Stefan Löfven. Ja, varför inte. Han behöver inte vara sämre än någon annan, snarare bättre om man ska se till den person som han beskrivits som. En lugn, enande kraft, ingen bråkstake. Ingen retoriker, men väl diplomat. Det kan nog bli bra, om han nu bara får vara ifred med sitt partiledarskap. Media, tredje stadsmakten som jag i mångt och mycket förlorat respekten för efter de senaste veckorna, har ju redan börjat klappjakten på fel på den nye partiledaren. Det är kärnkraftsvänlighet och jämställdhetsmotvilja. Bah. Låt honom vara ett tag, låt partiet få en chans att läka ifred.
Positivt med turerna kring (s) är att (v) når upp till 9 procent i många mätningar. Ett par till, så är jag nöjd. Det är ju där (v)i ska vara! Det är ju synd att väljarna kommer från (s) och inte från alliansen, men vad gör det? En dag ska Sveriges väljare vakna igen, och inse vart vi med det borgerliga styret är på väg. Det hoppas och tror jag på.
Detta om detta. Fröken finemang och jag fredagsstädar idag. Fröken har stått på en pall och slabbat i diskbaljan i säkert en halvtimme. Golvet flöt av vatten, men under tiden hann jag med en massa annat. När dammsugaren kommer fram får fröken roligt - den både blåser och låter. Nu har hon dock slocknat på soffan, och sover förhoppningsvis en timme till. Det behöver hon, med tempot hon håller hela dagarna.
Och idag är det fredag! Favoritdagen! J kommer hem tidigt, och då ska jag gå till Friskis. Sedan blir det en lugn helg. Tydligen spelar Leksand mot Mora ikväll, så På spåret går om intet i vårt hem. Men jag är lika glad ändå. För det är ju fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0