Lördag 21 januari

Helvetiska piss och snor. Idag är jag en morra. det blir jag inte så ofta, men när för många saker går mig emot samtidigt blir jag det, och då måste jag få vara ifred och svära några långa ociviliserade ramsor innan jag orkar ta tag i situationen. Idag är den utlösande faktorn vår emmaljungavagn. Mitt verktyg som föräldraledig utan bil - jag och fröken finemang klarar oss inte utan den! Den har rullat många många mil det senaste året, och jag vill inte att den ska ge upp NU! Hursomhelst, innan jul någon gång fastnade vagnen i bussdörrarna när vi skulle gå av bussen. Efter ett par dagar tyckte jag att vagnen kändes lite sned och drog åt höger, men ansåg att det nog inte var värre än att det skulle gå och fixa "lite senare". Förmodligen fick den sig en smäll när vi inte hann av bussen, men jag gjorde inte slutsatsen förrän jag märkte att den var sned. Förra veckan skulle vi fälla vagnen för att lägga den i svärfars bil när vi var på restaurang, där barnvagnar inte är tillåtna. Fälla den gick bra, men nu går den inte att fälla upp riktigt igen. Helt sned och skev på ena sidan är den, och jag blir så fruktansvärt frustrerad. Vi har ju varit inomhus en vecka, och jag hade verkligen sett fram emot en tur på stan idag för att köpa födelsedagspresenter till fröken finemang. Men vagnen är ju en total katastrof. Tack och lov så har vi inte mycket snö att tala om i Uppsala, så vi kunde ta den lilla paraplyvagnen vi annars bara använder när vi åker tåg. Det gick ju bra, men det är inte DEN som kan rulla minst en halvmil om dagen med en ettåring tusen minusgrader som det kan bli på nolltid här i norrland. Jag fick dock tips av en snäll kille jag frägade i leksaksaffären, om att vagnen kanske går att fixa på Nallens leksaker i Gränby, så nu har jag ringt dem 10 gånger utan att få något svar. Förhoppningsvis går det att ordna, för utan Emmaljungan fixar jag inte livet som hemmamamma. Positivt med turen till stan var dock att det var rea på rean på Polarn och Pyret (där jag aldrig köper kläder till fröken finemang, men har ärvt en hel del ifrån). Mycket bra! Jag fick tag i tre snygga plagg för 240 kronor (samtliga kostade i original 300 kronor styck), så jag tycker att jag gjorde ett riktigt kap! Nu ska jag sluta morra och öva lite på Carmina Burana. Frökens pappa är på väg hem från sitt extrainsatta rep med OD, men sedan ska han få vara pappa på heltid i eftermiddag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0