Måndag 16 januari 2012

Oj, vad den gångna veckan och helgen gick fort! lite synd, med tanke på hur mycket trevligt som hände, man kunde gärna behöva stoppa tiden ibland. Alternativt ha möjlighet att kunna gå tillbaka och suga på extra goda karameller i händelsebiblioteket.
Den stora grejen förra veckan var ju att Lillsis tog sin efterlängtade ssk-examen. Så sjukt bra jobbat, i med och motvind! Lite avundsjuk är jag allt, en examen och ett jobb hade sannerligen inte varit fel! Men helgen tillhörde Lillsiss, och på plats i lärdomsstaden var både m&p och Storsiss med sina yngsta glin. Mycket trevligt på det hela taget. Fröken finemang skötte sig exemplariskt, både under högtiden i universitetsaulan, lunchfikat hemma och restaurangbesöket på kvällen. Ett mycket nöjt och lättskött barn har man berikats med!
Sorgen i helgen var att jag inte kunde delta fullt ut i Schütz juloratorium. Ett riktigt surt äpple att tugga i sig, men ibland är det som det är. Öknamnet (eller?) för kantor skulle kunna vara barockhora, och ja tack, den titeln antar jag. Vilken kyrkomusiker går inte igång på barockmusik?
Tyvärr så slutade helgen (och veckan började) med en febertoppad nästanettåring. Vi skulle gått till bvc idag, men fick skjuta på det. Så idag har vi bara myst, kollat på film och ätit pannkakor. Ikväll kom jag iväg till min hobbykör Agnetha, och det var skönt. Hade mer än gärna gått till gymmet, men det sätter förkylningen stopp för.
Vi sorterade tvätt idag också. Eller - jag sorterade, och fröken finemang rev ut allting igen. Otack är världens lön.
Feberfisen sorterar tvätt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0