Måndag den 30 januari

Idag var det äntligen tillfälle för Öppna förskolan, efter nästan tre veckors väntan. Fröken finemang jublade högt när vi med lilla skrammelvagnen tog oss fram till Pumpen, och hon kastade sig med liv och lust in bland alla lekande barn. Blyg är hon då inte, flickebarnet... Favoritkompisarna var där, och hon fick verkligen leka av sig. Det märktes ikväll, då hon somnade med vällingen redan klockan sju, något som inte hänt på länge.


Jag och Lillsiss har tittat på Familjen annorlunda ikväll. Jag är minst sagt kluven inför det programmet. Jag kan tycka att det är både fascinerande och underhållande, men samtidigt kan jag fundera över det moraliska i att följa programmet. TV4 vill göra tv, såklart, och drar sig inte för att framställa människor på inte alltid så smickrande sätt. Och är det rätt att romantisera över vilket liv det borde innebära att ha så stora familjer? Allt framställs som så himla gulligt och kärleksfullt, kryddat med kaos och slutkörda föräldrar, men media, media, återigen... Bra Tv borde vara deras främsta mål, och höga tittarsiffror, kosta vad det vill, liksom. Så känner jag, inför Familjen annorlunda, Lyxfällan, Rent hus och dylika program. Vad känner NI?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0