Onsdag den 25 januari 2012

Hemmadag, åter igen. Saknar Emmaljungan så det värker, men nu är den på reperation iallafall. Hoppas den blir som ny, och orkar hänga med i farten igen. Lilla skrammelvagnen använde vi idag, och tog oss ända bort till öppna förskolan på Pumpen genom de halvplogade trottoarerna, bara för att upptäcka att det var stängt idag. vilket antiklimax! Fröken finemang blev så besviken att hon grät en skvätt och somnade sedan i vagnen. Klockan halv tio på förmiddagen. Bingo. Behöver jag säga att hon var hur pigg som helst till klockan fem? Då somnade hon mitt i pannkakan på middagsbordet, sov en kvart och har sedan varit vaken till typ nu. Kul unge.
Vi har haft pysselpremiär idag, fröken och jag. Jag har alltid varit en pysseltjej, gillar att rita och måla, jobba med garn och papper och så. Hittills har jag tyckt att fröken varit lite för liten - hon stoppar trots allt fortfarande det mesta i munnen. Men idag åkte trolldegen fram, och fröken tyckte att det var konstigt med deg som inte kunde stoppas i munnen, men sedan tyckte hon det var roligt. Roligast var nog när vi körde degen genom vitlökspressen. Vi pysslade i en timme och det är helt klart rekord. Fröken blir ganska rastlös av att göra samma sak annars, förutom läsa böcker då, såklart.
Ikväll kom jag iväg till friskis, i alla fall, efter två veckors träningskarantän p.g.a. förkylning och andra anledningar. Skönt och välbehövligt var det, med en halvtimme vid crosstrainern, och sedan lite rygg och mage. Men gud, vad folk det var på gymmet. Sk inte folk börja misslyckas med att hålla sina nyårslöften snart?
Nu har jag för 15:e gången idag plockat undan i och dammsugit mitt av feng shui absolut inte inspirerade hem. Vart kommer alla grejer ifrån? Det är en fråga värd att klura på.
Såhär roligt hade vi med trolldegen idag. Nappen sitter i som spärr för att den ittersalta degen inte ska hamna i munnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0