Tisdag 10 januari

Vardag igen. J är tillbaka på jobbet, och Kerstin och jag är hemma. Jag gillar vardagen. Som jag skrivit tidigare så behöver jag inrutade vanor och rutiner för att ha vett att uppskatta de tillfällen som träder utanför vardagsramen. Ibland känns det som att människor är rädda för vardagen, och försöker göra allt för att undvika den. Jag tycker att det är konstigt - vardagen är en sån stor del av livet, och vardagen finns överallt, oavsett var och hur man lever. Om man bara vill undvika vardagarna och försöker bli av med dem så fort som möjligt är det bra mycket god tid som går till spillo.
Min vardag består sedan nästan ett år tillbaka av föräldraledighet. Det kan kännas drygt emellanåt, eftersom jag är van att vara i farten och träffa mycket folk, men det är en tid jag definitivt inte skulle vilja byta bort. Tids nog är det augusti, och K ska in på förskolan och jag ska fortsätta plugga. Men fram till dess ska jag njuta av vardagen som den ser ut nu. Fröken är inne i en rasande utvecklingsperiod nu, när det händer nya saker varje dag, och det är en ynnest att få vara med om. Underbara unge.
Underbaringen på Pelle Svanslös hus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0