Tisdag 17 januari 2012

Ny husarrestdag p.g.a. förkylning hos fröken finemang. Drygt, speciellt som jag själv blir isolerad, då fröken helst av allt vill sitta i knät eller ligga i famnen 90% av tiden när hon är sjuk. Det händer tack och lov inte så ofta, så det får man stå ut med. Mycket Astrid-film och bokläsning blir det. Fröken fick inte mindre än fem böcker om Alfons Åberg i julklapp, så dem läser vi ett antal gånger per dag, blandat med Max napp, Emmas första dag på förskolan och ett antal pekböcker med djur, som just nu är den stora favoriten.
Såna här dagar blir det högtid när Lillsis och J kommer hem från sina jobb och friskar upp tillvaron. Ikväll övar J med OD, så han var bara hemma en stund, men i och med att Kerstin fick sällskap och ny energi fick också JAG energi, och drog ett varv med snabeldraken i kök och hall. Det behövs typ dagligen eftersom somliga i hushållet har den underbara vanan att gå in med skorna i lägenheten. Otack är, återigen, världens lön.
I övrigt har jag ägnat dagen åt att vara irriterad på utseendefixeringen bland barn och unga, som igår tog sig nya former i och med ett minimodellprogram på TV3. Jefligt tragiskt och ingenting annat. Borde man inte koncentrera sig på att producera bra program som hjälper, istället för stjälper, unga människor? Återigen - jefligt tragiskt, och det gör mig inte mindre skraj för vart samhället är på väg. Eller hur?

Kommer jag inte iväg till Friskis snart kommer jag att riva ner tapeterna (avd: överskottsenergi).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0