Fredag den 9 mars 2012

Idag är Fröken finemang belägrad av feber. 40,2 hade hon i temp för en stund sedan. Så dålig har hon aldrig varit. Hon har haft ett par febertoppar tidigare, men har då varit i gång och lekt och ätit som vanligt. Idag ligger hon i soffan, har sovit nästan hela dagen och vill inte äta. Välling går ner, tack och lov, annars hade jag blivit nervös. Vätskan är ju trots allt det viktigaste. Hon sover i soffan, och jag sitter bredvid. Reser jag på mig, om det så bara är för en halv minut för att hämta ett glas vatten i köket, vaknar hon och är ledsen. Lilla skrutt.


Veckan har rusat iväg. Öppna förskolan i kyrkan i onsdags, och så var det naturligtvis 8 mars-firande igår. Fröken och jag deltog i Barnvagnsmarschen mot mödradödligheten i världen. Att tänka sig att en av elva kvinnor dör på grund av graviditet eller barnafödande i Afghanistan gör mig mörkrädd. Och det är bara ett exempel. Det finns så mycket man skulle kunna engagera sig i, frågor att uppröras över. Jag gillar samhällsfrågor, och upprörs över orättvisor, men sedan då? Det räcker ju inte. Jag skulle vilja göra mer. Mer, mer, mer, och rent teoretiskt vet jag vart jag ska vända mig. Men bekvämligheten, den föraktade, sätter sina käppar i hjulet. Tids nog, kanske.
Barnvagnsmarschen igår. Snyggt överdrag till vagnen fick vi också.
Och så idag. Feberfisen personifierad.
Det lär bli en lugn helg. Men den ska bli bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0