Tisdag den 6 mars 2012

J på körövning. Frörken finemang sover sedan en timme. Lägenheten är TYST och jag njuter. Jag ÄLSKAR tystnaden på kvällarna. På dagarna vill jag ha ljud omkring mig, men på kvällarna är tystnaden välkommen.
Dagen har gått fort. vi började på Pumpen så att fröken fick leka lite. Hon gillar sångstunden bäst, och att läsa böcker, men sjunger och läser gör vi ju hemma i parti och minut, så det vore ju bra om hon kunde leka med något annat på öppna förskolan. Det tänker jag dock inte lägga mig i - hon får leka med vad hon vill.
Sedan gick vi till Friskis som har barnpassning på tisdagar vid lunchtid. Superbra service - det underlättar sannerligen vardaagen, att slippa konkurrera om träningstid på kvällarna på J, som inte har möjlighet att träna annat än kvällstid. Jag gillar Friskis på många sätt, men det bästa är ju ändå att "de" fått mig att längta till varje träningstillfälle. Jag har fått blodad tand på att gå på gymmet. Tidigare har jag gått lite halvhjärtat på pass, men har aldrig fastnat för det. Men på gymmet är jag fast. Så idag blev det crosstrainer i en halvtimme, tio minuters rodd och sedan styrkeövningar för mage, lår och rygg. Skönt, skönt.
Efter gymmet spatserade vi hem, dansade till Mosters trudelutter, spelade lite piano och läste Max napp. En skön dag, med andra ord.
För övrigt så längtar vi ganska mycket efter frökens moster...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0